گردشگری کیش

جزیره گردشگری کیش که در گذشته با نام قیس معروف بوده، یکی از جزایر زیبا و دیدنی در جنوب ایران می‌ باشد جزیره کیش از توابع استان هرمزگان است.

این جزیره به شکل بیضی و با وسعت ۹۱ کیلو مترمربع و طول ۱۵ کیلومتر خشکی کوچکی در خلیج‌ فارس می‌ باشد. جزیره کیش تقریباً مسطح و هموار است و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۳۲ متر است.

آب و هوای کیش از اردیبهشت ماه تا مهر بسیار گرم و شرجی است و از مهر تا فروردین ماه از گرمای آن کاسته شده و آب و هوای مطبوعی دارد. با این تفاسیر دی ماه سردترین ماه و مرداد گرمترین ماه جزیره گردشگری کیش می ‌باشد.

بر اساس مطالعات زمین‌ شناسی مشخص شده است که جزیره گردشگری کیش روی گنبد نمکی قرار دارد ولی رأس (سر) این گنبد ها هنوز بالا نیامده که باعث شده آب‌ های ناشی از بارندگی را تا مدتی در سدهایی ذخیره کرد تا قابل استفاده باشند. در کل زمین ‌های شور در جزیره کیش بسیار کم هستند.

صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و پربازده ‌ترین فعالیت ‌های اقتصادی در دنیا می ‌باشد، که بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می‌کند. گردشگری یکی از منابع عمده درآمد زایی و ایجاد اشتغال در جهان به شمار می ‌آید.

دلایل گسترش صنعت گردشگری کیش

به دلیل دارا بودن ویژگی ‌های زیر، صنعت گردشگری کیش در سال‌ های اخیر فعالیت زیادی داشته است:

* موقیت جغرافیایی کیش

* وجود اقامتگاه ‌های مناسب

* دارا بودن مراکز تفریحی

* پایانه ‌های هوایی و دریایی مناسب

* مراکز  کیش و برخورد مناسب با گردشگران همگی از جمله بستر لازم برای گسترش صنعت گردشگری کیش می ‌باشند. جزیره کیش با ویژگی‌های جغرافیای خاص خود که در زمینه توسعه جهانگردی منطقه‌ای و جهانی دارد در میان همه جزایر ایرانی خلیج‌ فارس تنها منطقه ‌ای است که همه دوران ‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است و خصوصاً در نیمه قرن اخیر سرمایه ‌گذاری سنگینی برای توسعه و ارتقای آن صورت گرفته است.

این مطلب را از دست ندهید   اسکله تفریحی جزیره کیش

جاذبه کیش

سرزمین ما آثار ارزشمند بسیاری را در دل خاک خود جای داده، آثاری که هر کدام به تنهایی می ‌تواند برگ زرینی بر تمدن هر سرزمین باشد.

امروزه حراست و نگهبانی از این میراث گذشتگان نیازمند عزمی ملی است تا با جلوگیری از تخریب این آثار ارزشمند، نیاکان و گذشتگان خویش را و آثار ماندگارشان را بیشتر به جهانیان و حتی خود ایرانیان معرفی نماییم.

در میان هزاران اثر تاریخی کشورمان، آثار باستانی کیش از جمله آثاری است که در سال ‌های اخیر با معرفی آن میلیون ‌ها گردشگر داخلی و خارجی بازدیدکننده از آن، جایگاه ویژه‌ ای پیدا کرده است.

وجود جاذبه ‌های بالقوه (پنهان) و تفریحات گردشگری در یک کشور شرط لازم برای جذب گردشگران است، ولی کافی نیست. دومین عامل جذب گردشگر خارجی بحث فراهم کردن امکانات رفاهی، اسکان (ست دادن) و در کنار آن آموزش به ارائه کنندگان خدمات است.

وجود جاذبه‌ های بالقوه گردشگری کیش شرط لازم برای جذب گردشگران است.

جاذبه ‌های جزیره کیش

جزیره کیش با داشتن ساحل مرجانی زیبا و آب نیلگون خلیج یکی از پر جاذبه ‌ترین جزیره‌ های جنوب ایران است. تفریحات ساحلی بسیاری برای گردشگران در کیش در نظر گرفته شده است. تفریحاتی مانند:

* قایق سواری

* جت اسکی

* غواصی

* پاراسل (پاراسل یکی از تفریحات دریایی کیش است. و به معنی چترسواری بر فراز دریا یا همان چتر پاراسل

پاراسل چیست؟

پاراسل به چتری گفته می ‌شود که به وسیله کابل به قایق متصل شده است. شما با سوار شدن در جایگاه مخصوص چتر و اتصال لوازم ایمنی، به ارتفاع تعیین شده خواهید رفت).

این مطلب را از دست ندهید   پروژه باغ راه ایرانی جزیره کیش

* اسکی روی آب

* فلای بورد (یک نوع ورزش آبی)

* پلاژ‌های مخصوص آقایان و بانوان نیز با ارائه خدماتی ارزنده امکان شنا کردن و آفتاب گرفتن را در کیش امکان ‌پذیر می‌ نماید. (پلاژ: مجموعه تأسیسات رفاهی یا تفریحی یا اقامتی کنار ساحل است).

* پیست دوچرخه سواری

* سوارکاری

* کارتینگ (نوعی ورزش موتوری با خودروهای چرخ ‌باز است).

از جمله تفریحاتی است که گردشگران را در جزیره سرگرم می‌ نماید.

* پارک ‌های ساحلی کیش مکان ‌های زیبایی است که با گشت و گذار در آنها می ‌توان اوقات خوشی را سپری کرد.

* اسکله تفریحی و غروب ‌های زیبای جزیره را می ‌توان با رفتن به اسکله گذراند.
گردشگری کیش

تفریحات کیش


خبر انلاین جزیره ,گردشگری ,‌های ,گردشگران ,جاذبه ,پاراسل ,صنعت گردشگری ,لازم برای ,جزیره گردشگری ,باشد جزیره ,جاذبه ‌های منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خبر و تصاویر هنرمندان فروش قالب وافل بهترین سایت کاربست فناوری در یادگیری mobile home یاس دی ال پی سی اصفهان ادیت ها|مرجع جدیدترین ادیت های بازی ها میهن استور فروشگاه لوله و اتصالات فولادستان